پیشکسوتان جنگ را در دانشگا‌ه‌ها روایت کنند

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 پایگاه مردمی ارتش ::فرمانده لشکر ۸۴ لرستان گفت:تاریخ دفاع مقدس ما، کمر استکبار جهانی را شکست بنابراین باید شرایط دانشگاه‌ها را طوری فراهم کنیم که پیشکسوتان جنگ بتوانند در آن‌جا به بیان حقایق هشت سال دفاع مقدس بپردازند.

 

به گزارش پایگاه مردمی ارتش به نقل از  خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، امیر مهدی مددی در هفتمین همایش هم‌اندیشی معاونین آموزشی و اساتید دفاع مقدس دانشگاه‌های استان کردستان که در سالن اجتماعات پیراپزشکی برگزار شد، ضمن اشاره به این‌که ما باید از تاریخ تجربه کسب کرده و آن را به نسل آینده آموزش دهیم، افزود: اگر امروزه بحث تحریم‌ها مطرح است، ریشه آن را می‌توان در دوران دفاع مقدس پیدا کرد، چراکه اولین و سخت‌ترین تحریم‌ها در آن دوران شروع شد

 

 

وی با بیان این‌که با شرایط به‌وجود آمده دشمن به‌دنبال سرنگونی نظام جمهوری اسلامی است، ادامه داد: جوانان ما اطلاعات چندانی از دوران دفاع مقدس ندارند، لذا دشمنان بهترین شرایط را دارند که آن دوران را به میل خود در ذهن آنان جا بیاندازند، پس ما باید به‌دنبال چاره برای آن باشیم. پس وظیفه ما این است که اطلاعات درست و کامل را در اختیار آن‌ها قرار دهیم.

 

 

امیر سرتیپ مددی با اشاره به این‌که تاریخ دفاع مقدس را شرکت کنندگان در آن باید بیان کنند، افزود: قبل از انقلاب هم انگلیس در بسیاری جنگ‌های منطقه نقش پررنگی را ایفا می‌کرد و این درحالی است که اولین تجاوزات عراق به مرزهای ایران در اوایل سال ۵۸ بوده به‌ طوری‌که در سال ۵۹ و با آغاز رسمی جنگ، بیش از ۶۰۰ بار مورد تجاوز زمینی، هوایی و دریایی قرار گرفتیم.

 

 

وی با شاره به این‌که کشورهای منطقه از انقلاب ما الگو می‌گیرند، افزود: دشمنان در صدد از بین بردن تاریخ ما هستند که دیگر جوانان ما چیزی برای افتخار کردن نداشته باشند و کشورهای منطقه ایران را به عنوان ام‌القراء الگو خود قرار ندهند.

 

 

سرتیپ مددی با بیان این‌که ما باید شرایط دانشگاه را طوری فراهم کنیم که پیشکسوتان جنگ بتوانند در آن‌جا به بیان حقایق هشت سال دفاع مقدس بپردازند، ادامه داد: لرستان تاریخ و پیشکسوتان باارزشی در خصوص دفاع مقدس دارد که تا کنون بیان نشده است و ما باید با معرفی آنان به جوانان این تاریخ با ارزش را منتقل کنیم، چراکه این جوانان هستند که آینده کشور را می‌سازند و از آن دفاع می‌کنند.

 

 

وی اظهار کرد: قبل از انقلاب تاریخی ندایم که به آن افتخار کنیم، و لی انقلاب نقطه اوج عزت و سربلندی ماست که به آن بی‌نهایت مفتخریم.

 

انتهای پیام

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا